Att värdera företag och inte betala för mycket

I mina fortsatta funderingar på att köpa ett företag så har jag nu börjat ifrågasätta min förmåga att avgöra hur mycket jag skall betala vid ett företagsförvärv. Jag har alltså börjat att läsa på lite om företagsvärdering vilket inte alls verkar alltför lätt. Det är minst sagt en djungel därute! Jag har (som vanligt) listat de bästa sajterna inom att värdera företag som jag har sprungit på (komplettera gärna).

Länkar inom företagsvärdering och att värdera företag:

Jag tror att dessa informationssajter kan bidra till att öka förståelsen för hur mycket man skall betala för ett företag.

One thought on “Att värdera företag och inte betala för mycket

  1. Tack! Precis det jag behöver, har suttit nästan hela dagen idag och sökt igenom olika sajter..svårt att välja vilken man ska utgå ifrån bara ( jag får göra en konklusion av all info).

    Informationsrik blogg, uppskattar din strukturerade bloggnings teknik!

Kommentera

